ភ្នំពេញៈ ការចាប់ផ្តើមងើបឡើងវិញនៃកំណើនសេដ្ឋកិច្ចសកល បានធ្វើឱ្យតម្រូវការទំនិញប្រើប្រាស់កើនជាបន្តបន្ទាប់ ជាក់ស្តែងរយៈពេល ២ ខែដើមឆ្នាំ ២០២៤ ការនាំចេញនាំចូលទំនិញរវាងកម្ពុជា-ចិន មានទឹកប្រាក់ប្រមាណ ២,២ ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើងជិត ៣០ ភាគរយបើធៀបរយៈពេលដូចគ្នាឆ្នាំ ២០២៣ ក្នុងនោះទឹកប្រាក់ដែលចិននាំមកកម្ពុជាបានគ្របដណ្តប់ជិត ៩០ ភាគរយនៃទឹកប្រាក់សរុប។ នេះបើតាមអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា (GDCE)។
ទិន្នន័យកត់ត្រាដោយ GDCE ឱ្យដឹងថា ចិន គឺជាដៃគូពាណិជ្ជកម្មធំជាងគេរបស់កម្ពុជា ដោយចន្លោះពីខែមករា-ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ ២០២៤ ការនាំចេញ នាំចូលទំនិញរវាងប្រទេសទាំង ២ មានទឹកប្រាក់សរុប ២,២ ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើង ២៩ ភាគរយ បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាឆ្នាំ ២០២៣ ដែលមាន ១,៧ លានដុល្លារ។ ក្នុងចំនួននេះ គឺទំនិញកម្ពុជានាំទៅចិន ២២៧,៧៥ លានដុល្លារ កើន ១៥ ភាគរយ ខណៈទំនិញចិននាំមកកម្ពុជាមានប្រមាណ ១,៩៧ ពាន់លានដុល្លារ កើន ៣០,៨ ភាគរយ។
សម្រាប់តុល្យភាពជញ្ជីងពាណិជ្ជកម្ម រយៈពេល ២ ខែ ដើមឆ្នាំ ២០២៤ គឺកម្ពុជាមានឱនភាព ១,៧៤ ពាន់លានដុល្លារ ខណៈរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំ ២០២៣ មានចំនួន ១,៣១ ពាន់លានដុល្លារ។
សេដ្ឋវិទូនៃរាជបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា លោក ហុង វណ្ណៈ បានប្រាប់ ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍ នៅថ្ងៃទី ២០ ខែមីនាថា ការកើនឡើងជាបន្តបន្ទាប់ទំហំពាណិជ្ជកម្មប្រទេសទាំង ២ គឺដោយសារតែភាពល្អប្រសើរនៃទំនាក់ទំនងការទូត ខណៈប្រទេសទាំង ២ ក៏មានកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីទ្វេភាគីជាមួយគ្នា (CCFTA) ហើយក៏ជាសមាជិកនៃកិច្ចព្រមព្រៀងភាពជាដៃគូសេដ្ឋកិច្ចគ្រប់ជ្រុងជ្រោយក្នុងតំបន់ (RCEP) ផងដែរ។
លោកបន្តថា ខណៈប្រទេសចិន ត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ជាប្រភពផ្គត់ផ្គង់វត្ថុធាតុដើម និងទំនិញដ៏ធំលើពិភពលោកនោះ ដូច្នេះចិននឹងបន្តជាប្រភពផ្គត់ផ្គង់ទំនិញដ៏សំខាន់របស់កម្ពុជា ជាពិសេសវត្ថុធាតុដើមក្នុងផលិតកម្មវាយនភណ្ឌដើម្បីឱ្យកម្ពុជាយកទៅកែច្នៃជាផលិតផលសម្រេចសម្រាប់នាំចេញទៅទីផ្សារអន្តរជាតិ។
លោកបន្ថែមថា៖ «រយៈពេលជាយូរមកហើយដែលប្រទេសចិន គឺជាប្រភពសំខាន់នៃការផ្គត់ផ្គង់វត្ថុធាតុដើម ឬគ្រឿងផ្សំផ្សេងៗឱ្យរោងចក្រ/សហគ្រាសនៅកម្ពុជា។ ពាណិជ្ជកម្មប្រទេសទាំង ២ នឹងបន្តកើនឡើងថែមទៀតនាពេលខាងមុខ»។
សម្រាប់អត្ថបទទាំងស្រុង សូមអាននៅទីនេះ
ដោយ៖ ហ៊ឹន ពិសី
កាលបរិច្ឆេទបោះពុម្ភផ្សាយ៖ ថ្ងៃទី២១ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២៤
ព័ត៌មាន៖ ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍