កម្ពុជាប្រមូលប្រាក់បានជាង ៤ ពាន់លានដុល្លារពីការនាំចេញទំនិញទៅសហភាពអឺរ៉ុបក្នុងរយៈពេល ១១ ខែដើមឆ្នាំ ២០២៤ កើនឡើងជាង ២០ ភាគរយបើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន ខណៈទំហំពាណិជ្ជកម្មសរុបរវាងដៃគូទាំង ២ មានប្រមាណជិត ៤,៩ ពាន់លានដុល្លារ។
របាយការណ៍បូកសរុបលទ្ធផលការងារពាណិជ្ជកម្មឆ្នាំ ២០២៤ និងទិសដៅការងារពាណិជ្ជកម្មឆ្នាំ ២០២៥ របស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានបង្ហាញថា ចន្លោះពីខែមករា ដល់ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០២៤ ការនាំចេញ នាំចូលទំនិញរវាងកម្ពុជាជាមួយសហភាពអឺរ៉ុប មានទឹកប្រាក់សរុប ៤ ៨៨៧ លានដុល្លារ កើនឡើង ១៥,១ ភាគរយធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំ ២០២៣ ក្នុងនោះទំនិញកម្ពុជានាំទៅសហភាពអឺរ៉ុប មានទឹកប្រាក់ ៤ ០៣២ លានដុល្លារ កើនឡើង ២០,៤៥ ភាគរយ ចំណែកទំនិញសហភាពអឺរ៉ុបនាំមកកម្ពុជាចំនួន ៨៥៤ លានដុល្លារ ធ្លាក់ចុះ ៤,៨៥ ភាគរយ។
ផ្អែកតាមរបាយការណ៍ ប្រទេសសមាជិកសហភាពអឺរ៉ុប ដែលទទួលទិញទំនិញច្រើនពីកម្ពុជា រួមមានប្រទេសអេស្ប៉ាញ មានទឹកប្រាក់ ៩៥៣ លានដុល្លារ កើន ៤៦,៩៩ ភាគរយ, អាល្លឺម៉ង់ ៨២៨ លានដុល្លារ កើនឡើង ១១,៥៦ ភាគរយ, ហូឡង់ ៧២៩ លានដុល្លារ កើន ៤៣,១៩ ភាគរយ, បារាំង ៣៦៨ លានដុល្លារ កើន ១០,៨១ ភាគរយ និងប្រទេសបែលហ្ស៊ិក ៣៣៤ លានដុល្លារ ថយចុះ ១៦,០៨ ភាគរយ។
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានឱ្យដឹងថា ដើម្បីជំរុញសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្មជាមួយសហភាពអឺរ៉ុបឱ្យបោះជំហានទៅមុខកាន់តែលឿន ក្នុងឆ្នាំ ២០២៤ ថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានចូលរួមកិច្ចប្រជុំសំខាន់ៗមួយចំនួនដូចជា កិច្ចប្រជុំអនុក្រុមពាណិជ្ជកម្ម និងវិនិយោគលើកទី១២ (Subgroup on Trade and Investment-SGTI) ក្រោមកិច្ចប្រជុំគណៈកម្មាធិការចម្រុះកម្ពុជា-សហភាពអឺរ៉ុប លើកទី១២ (JC12)។ ជាលទ្ធផលភាគីទាំង ២ បានពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការលើវិស័យសេដ្ឋកិច្ច ពាណិជ្ជកម្ម វិនិយោគ ជំនួយបច្ចេកទេសសម្រាប់វិស័យពាណិជ្ជកម្ម និងវិស័យដទៃទៀត។
ក្រសួងឱ្យដឹងទៀតថា៖«បន្ថែមពីលើនេះថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួងក៏បានជួបពិភាក្សាការងារជាមួយសមាជិកសភាអឺរ៉ុប និងធុរជនអឺរ៉ុប ដើម្បីពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ច និងពាណិជ្ជកម្មរវាងកម្ពុជា-សហភាពអឺរ៉ុប ដែលក្នុងនោះប្រតិភូធុរជនមកពីប្រទេសប៉ូឡូញបានចូលរួមពិគ្រោះយោបល់ ក្នុងការពង្រីកចំណែកទីផ្សារបន្ថែមទៀត សម្រាប់ធ្វើពិពិធកម្មទំនិញកម្ពុជាទៅកាន់ប្រទេសប៉ូឡូញ»។
អ្នកសេដ្ឋកិច្ចនៅរាជបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា លោក ហុង វណ្ណៈ បានប្រាប់ភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍ក្នុងថ្ងៃទី២៤ ខែធ្នូ ថា សហភាពអឺរ៉ុប គឺជាទីផ្សារទទួលទិញទំនិញដ៏ធំពីកម្ពុជា ដែលមានប្រាក់រាប់ពាន់លានដុល្លារក្នុង១ឆ្នាំៗ។ សហភាពអឺរ៉ុប គឺជាក្រុមប្រទេសមានសេដ្ឋកិច្ចរីកចម្រើន ហើយប្រជាជនភាគច្រើនមានប្រាក់ចំណូលខ្ពស់ ដូច្នេះប្រសិនបើកម្ពុជាអាចមានផលិតផលឆ្លើយតបនឹងទីផ្សារអឺរ៉ុបកាន់តែច្រើន វានឹងជួយឱ្យកម្ពុជាទទួលបានចំណូលកាន់តែច្រើន។ លោកបន្ថែមថា ក្រៅពីការនាំចេញទំនិញទៅទីផ្សារសហភាពអឺរ៉ុប បច្ចុប្បន្នក៏មានវិនិយោគិនអឺរ៉ុបមួយចំនួនកំពុងបើកអាជីវកម្ម និងរោងចក្រនៅកម្ពុជាផងដែរ។
សម្រាប់អត្ថបទទាំងស្រុង សូមអាននៅទីនេះ
ដោយ៖ ហ៊ឹន ពិសី
កាលបរិច្ឆេទបោះពុម្ភផ្សាយ៖ ថ្ងៃទី២៤ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៤
ព័ត៌មាន៖ ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍