កម្ពុជាបានលើកកម្ពស់សក្តានុពលម្រេចក្នុងចំណោមពាណិជ្ជករ និងសហគ្រិនជប៉ុន ដោយសង្ឃឹមថាការនាំចេញទៅប្រទេសជប៉ុននឹងកើនឡើង ដែលផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ដល់កសិករ។
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និងមជ្ឈមណ្ឌលអាស៊ាន-ជប៉ុន សហការជាមួយសហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា និងសមាគមម្រេចជប៉ុន បានរៀបចំសិក្ខាសាលាអនឡាញ ស្តីពីការផ្សព្វផ្សាយម្រេចកម្ពុជាទៅកាន់ទីផ្សារជប៉ុន ក្នុងគោលបំណងលើកកម្ពស់សក្តានុពលម្រេចទៅកាន់ប្រទេសជប៉ុន។
គោលបំណងនៃសិក្ខាសាលានេះគឺដើម្បីបង្ហាញពីស្ថានភាពតែមួយគត់នៃម្រេចរបស់កម្ពុជា តម្រូវការម្រេចនៅក្នុងទីផ្សារជប៉ុន និងពង្រឹងគុណភាពនៃទំនិញសម្រាប់ការនាំចេញទៅកាន់ប្រទេសជប៉ុន។ ក្រសួងបានឲ្យដឹងថា ការនាំចេញម្រេចរបស់កម្ពុជាទៅប្រទេសជប៉ុននៅមានកម្រិតទាបនៅត្រឹម ១០ តោនក្នុងឆ្នាំ ២០២១។
លោក កៅ កុសល អគ្គនាយកនៃអគ្គនាយកដ្ឋានជំរុញពាណិជ្ជកម្ម នៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម មានប្រសាសន៍ថា ម្រេចកាន់តែច្រើននឹងត្រូវដាក់សម្រាប់នាំចេញទៅប្រទេសជប៉ុន ហើយកសិករក្នុងស្រុកនឹងបង្កើនគុណភាពផលិតទំនិញ។
លោកថា ៖ « សិក្ខាសាលានេះនឹងផ្តល់ព័ត៌មានដល់ក្រុមហ៊ុនផលិតម្រេចនៅកម្ពុជាអំពីឱកាសនាំចេញទៅកាន់ប្រទេសជប៉ុន។ វានឹងជំរុញការផលិតម្រេចដល់ប្រជាជនជប៉ុន ជំរុញកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជិតស្និទ្ធ និងភាពជាដៃគូរវាងក្រុមហ៊ុននានា ដើម្បីបន្ថែមម្រេចរបស់កម្ពុជាទៅក្នុងផលិតផលដែលមានស្រាប់នៅក្នុងប្រទេសជប៉ុន»។
ក្រសួងក៏បានអំពាវនាវឱ្យអ្នកវិនិយោគជប៉ុនមកបណ្តាក់ទុនលើរោងចក្រផលិតម្រេចនៅក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។ លោក កុសល បានមានប្រសាសន៍ថា៖ « បន្ទាប់ពីសិក្ខាសាលានេះ វានឹងជំរុញម្រេចរបស់កម្ពុជា ឱ្យមានការទទួលស្គាល់ និងគាំទ្រពីប្រជាជនជប៉ុនបានយ៉ាងល្អ ហើយខ្ញុំសូមអំពាវនាវដល់ក្រុមហ៊ុនជប៉ុនពិចារណាលើការវិនិយោគ និងដំណើរការអាជីវកម្មនៅកម្ពុជា ជាពិសេសវិស័យដាំ និងកែច្នៃម្រេច ក្នុងចំណោមផលិតផលសក្តានុពលផ្សេងទៀត»។
លោក ម៉ក់ នី មកពីសហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា មានប្រសាសន៍ថា ការជំរុញការនាំចេញចាំបាច់ត្រូវផ្សព្វផ្សាយផលិតផលទៅកាន់ទីផ្សារគោលដៅប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។
លោកថា សិក្ខាសាលាដែលមានការចូលរួមពីធុរកិច្ច និងសហគ្រិនជាង ១00 នៅក្នុងប្រទេសជប៉ុន គឺជាវិធីមួយដើម្បីផ្សព្វផ្សាយទំនិញដល់អតិថិជន។
លោកថា ៖ « ប្រទេសជប៉ុនគឺជាទីផ្សារដ៏សំខាន់មួយសម្រាប់ម្រេចរបស់យើង ហើយក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ននេះ យើងត្រូវការទីផ្សារបន្ថែមទៀត ដូច្នេះសិក្ខាសាលានឹងផ្សព្វផ្សាយទំនិញកាន់តែទូលំទូលាយដល់ប្រជាជនជប៉ុន»។
លោកបន្ថែមថា៖ « យើងកំពុងធ្វើការយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយសមាគមម្រេចជប៉ុន ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និងមជ្ឈមណ្ឌលអាស៊ាន-ជប៉ុន ដើម្បីលើកកម្ពស់ម្រេច។ យើងសង្ឃឹមថា តម្រូវការម្រេចកម្ពុជាក្នុងទីផ្សារជប៉ុននឹងកើនឡើងបន្ទាប់ពីពួកគេដឹងពីគុណភាពល្អនៃម្រេចរបស់យើង»៕
សម្រាប់អត្ថបទដើម សូមចូលទៅកាន់ដំណភ្ជាប់នេះ
ដោយ៖ ជា វណ្ណយុទ្ធ
ព័ត៌មាន៖ ខ្មែរថាមស៍
កាលបរិច្ឆេទបោះពុម្ភផ្សាយ៖ ថ្ងៃទី២១ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២២